vvirre.blogg.se

RUMPÖVNINGAR

Publicerad 2014-01-16 11:46:00 i Träning,

Dessa övningar är några av de som jag kör på gymmet för att träna rumpa/ben.
 
 
Rumplyft
Pressa upp höften så mycket det bara går och spänn skinkorna ordentligt. Jag brukar bara ha hälarna i golvet för jag tycker det känns mer då. Man kan även lyfta med bara ett ben eller ha fötterna på en pilatesboll.
 
Raka marklyft
Viktigt att vara rak i ryggen och axlarna. Det ska "spänna" på baksida lår och rumpa. Först tyckte jag det här var en asdålig övning för jag kände ingenting. Men Efter några gånger kändes det kan jag lova.
 
Utfallssteg
Tänk på att sätta tyngden på främre fotens häl. Knäet ska inte heller gå över tårna. Man kan ha hantlar eller en skivstång med vikter för snabbare resultat.
 
Squats, knäböj
Tänk på att dra in magen och vara rak i ryggen under hela övningen.Man kan tänka att man ska sätta sig på en stol som står bakom dig. Jag gör breda knäböj, menas att jag står brett isär med benen för jag tycker det tar mer i rumpan då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica Hjalmarsson. 21 år gammal och bor i rejmyre. I min blogg kommer ni få läsa om min träning och vardag.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela